Comments

marți, septembrie 30, 2008

Buletinul de stiri

Posted by at 08:32 Read our previous post
Mai exista oameni normali care sa se uite la stiri? Adica inafara de pensionari care rumega fiecare "informatie" de parca ar fi ultimul lucru ce le-ar intra pe urechi inainte sa-si dea obstescul sfarsit, inafara de oamenii prea sadici ( aka dusi cu capu') carora chiar le face placere sa vada crime, accidente, violuri si politicieni (da, si astia intra in enumerare) si inafara de crainici care macar fac asta pe bani, mai e cineva care sa se uite la stiri? Daca da, de ce ??

Cum am ajuns de fapt la asta... Aseara citeam un ziar. Nu le am cu presa, nu dau bani pe ziare, reviste etc. (rasfoiesc unele publicatii pe care le aduce colega la munca din cand in cand si asta e toata legatura mea cu lumea jurnalisticii). Si totusi aseara am gasit acasa niste ziare (initial am crezut ca le adusese mama ca sa stearga geamurile cu ele) si m-am apucat sa le rasfoiesc : crima, crima, incendiu, viol, inundatie, crima , 5 pagini cu si despre politicieni, fotbal (de fapt vietile personale ale fotbalistilor pentru ca nu prea mai avem legatura cu fotbalul in sine), program TV si o poza cu Simona Senzual langa care statea un citat al acesteia ce spunea ceva de genu': "Fac facultatea asta doar ca sa pot sa dau cuiva cu diploma in cap. Si apoi am sa mai fac una ca sa pot da cu ambele maini." (citatul este un pic modificat pentru ca - sa fim seriosi - daca ne apucam sa memoram citate din Simona Senzual si habar n-avem cine a fost Ion Minulescu , atunci am atins apogeul ridicolului). Prin urmare cam asa se prezinta majoritatea publicatiilor in zilele noastre.


Si totusi a fost un articol care mi-a atras atentia si care , culmea, nu facea parte din sectiunea programului TV ! Ba chiar se gasea pe una dintre cele 5 pagini destinate lumii politice. In momentul in care am vazut titlul articolului, mi-au venit automat in cap niste versuri dintr-o melodie mai veche a celor de la Zale care sunau cam asa: "La stiri aud de atrocitati gen l-a latrat un caine / Al carui bot a fost condamnat la 8 zile de botnita " si "Sunt bagat in ceata afland ca presedintele in drum spre serviciu / A alunecat pe gheata" . Ei bine articolul respectiv prezinta un exemplu concret ce s-ar potrivi printre versurile de mai sus. Este vorba de povestea unui cetatean care a avut proasta inspiratie de a dori o fotografie cu stimabilul presedinte al Romaniei. In urma nevinovatei nazuinte a romanului exaltat de a se fi aflat in apropiata vecinatate a figurii ilustre, a fost inlaturat cu brutalitate de gorilele domnului presedinte, si , pe deasupra, alegandu-se si cu o amenda. Pai domne', tu nu stii ca n-ai voie sa deranjezi aura domnului presedinte, aura ce se desfasoara pe o raza de minim 250 metri?? Sa-ti fie rusine! Mai vrei si poza? Este deja de domeniul fantasticului, domne'!

Sa fim seriosi acum: de ce naiba ai vrea sa ai poza cu presedintele tarii? Daca ar fi facut ceva pentru tine sau pentru x sau pentru y - ca deh, doar e presedintele tarii, nu? - as fi inteles... intr-o oarecare masura... Dar avand in vedere ca singurele lucruri pe care le aud despre dumnealui sunt : jucatul horei cu locuitorii nu stiu carui satuc, nenumaratele gafe pe care le face, vizite in strainataturi si gafele fiicelor lui, la ce bun sa am o poza cu el?? Prefer sa fac o intreaga sedinta foto cu cersetoarea de la metrou care nu mai conteneste cu blagoslovelile dupa ce ii dau o hartie de 1 leu.

Dupa ce am terminat articolul respectiv, am pus ziarele langa pulverizatoarele alea de spalat geamuri si am inceput sa ma gandesc cum as putea sa fac la fel si cu buletinele de stiri televizate si cele difuzate de posturile de radio...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentez eu:

© Andera scrie is powered by Blogger - Template designed by Stramaxon - Best SEO Template