Comments

luni, noiembrie 21, 2011

Sofer de Bucuresti?

Posted by at 15:10 Read our previous post
Cum sa conduci masina ca un bucurestean (trebuie sa uiti tot ce ai invatat la scoala de soferi - daca ai facut-o): 
I. Oprirea si stationarea 
Poti sa opresti unde vrei si sa stationezi cat vrei, cu conditia sa: 
a) nu fie vreun politist prin apropriere 
b) sa pui luminile de avarie, daca ai chef.. Daca nu ai chef, se tine cont numai de punctul anterior. 

II.Prioritatea 
In Bucuresti exista urmatoarele tipuri de prioritate: 
a) prioritatea de dreapta (optionala) - se aplica numai in cazul in care tu esti cel care vine din dreapta 
b) prioritate de tramvai 
c) prioritate de camion 
d) prioritate de taxi 
e) prioritate de smecher. Prioritatea de smecher se obtine prin unul din procedeele "ia-i fata", "baga-te cu tupeu", "taie-i calea" si "ia mai da-l dracului, ca n-o sa stau aici toata ziua". Pietonii NU au prioritate niciodata. 

III. Alte sfaturi la fel de utile 
Daca vrei sa fii un bucurestean veritabil trebuie sa tii cont de urmatoarele recomandari privind circulatia pe drumurile publice: 
* Semnificatia culorilor semaforului: 
- verde - treci fara probleme 
- galben - repede ca se pune rosu 
- rosu - repede, ca e ultima sansa pina sa le dea drumul celorlalti. 
* Daca este coada la stop si un sir lung de masini, iti recomandam tehnica "sirului shuntat". In acest scop, mergi pe contrasens pe toata lungimea cozii de masini, pana ajungi la stop si apoi in virtutea prioritatii de smecher (vezi si punctul anterior) reintri in coloana, in pole-position. 
* Daca te afli al doilea la semafor, in secunda in care apare culoarea verde, trebuie sa apesi pe claxon, cat mai lung si mai insistent, pentru a-l zori pe mocaitul din fata. Un claxon viguros este expresia unei personalitati puternice deci, nu ezita! 
* Daca esti prima masina de la stop si cineva te claxoneaza imediat cum se pune verde, opreste motorul, ia-ti bata de baseball (obligatorie, se tine sub scaun), da-te jos din masina, du-te la cel care te-a claxonat si sparge-i fata.
* Pe timp de noapte circula obligatoriu cu faza lunga. Poti folosi faza lunga si ziua, atunci cand mergi cu viteza. 
* Daca circuli noaptea si o masina vine din fata cu faza lunga, baga-i si tu faza lunga in fata, de cateva ori, intermitent. Farurile cu halogen dau efecte atat distractive cat si psihedelice. 
* Daca inaintea ta se afla cineva cu o masina care merge mai incet claxoneaza-l si baga-i faza lunga in ochi: sa se duca dracului acasa daca are masina si merge ca mortu'. 
* Folositi claxonul cat mai mult, mai nervos si in mai multe tonalitati. Injura cu sete. Arata-i degetul mijlociu. Intai mana stanga, apoi ambele - in Bucuresti se poate conduce tinand volanul cu genunchii. 
* Daca nu stii sa injuri, nu esti sofer. Daca nu stii sa injuri 20 de minute in sir fara sa te repeti, nu esti sofer bucurestean. 
* Cand ploua, va puteti face ziua mai vesela trecand in viteza cu masina prin baltoace in asa fel incat sa improscati cat mai multi pietoni, sau unul dar bine. 
Daca improscati pietoni aflati in travesare regulamentara pe zebra, obtineti un bonus de stil. 

Hai pa.

PS: Soferii bucuresteni sa nu se sifoneze... 

22 de comentarii:

  1. Dumnezeu sa va fereasca de pustii cu gipane, soferi bucuresteni! :))

    RăspundețiȘtergere
  2. n-am mai condus de mult:(... n-am masina :((

    RăspundețiȘtergere
  3. Bune sfaturi , ce mai ! realiste transpuse în jungla marilor oraşe .

    despre „Daca circuli noaptea si o masina vine din fata cu faza lunga, baga-i si tu faza lunga in fata, de cateva ori, intermitent. Farurile cu halogen dau efecte atat distractive cat si psihedelice. ” pai ce altceva ai putea face , sa tragi pe dreapta de cate trece un idiot ? Il orbesti si il fortezi sa respecte codul bunelor maniere automobilistice daca altfel nu poate . Corect , nu ?

    RăspundețiȘtergere
  4. =)):)) Eu zic ca "asta" cu degetul nu e de bun augur uneori!!! Mai ales daca esti blitzat din spate ;))
    Am patit-o personal in mirobolantul Bucuresti cu multi ani in urma: mergand de la Romana - Universitate catre Unirii ma tot blitza "unul" din spate.... trec pe banda unu si il las "cu Domnu` " dar tipul nimic, blitza la greu, asa ca adaptandu-ma regulilor de sus i-am scos mana pe geam cu degetul aferent si... am accelerat! Moment in care s-au aprins in sfarsit niste beculete albastre :)) Trec de pasaj si in sfarsit opresc sa vad care e "baiul"
    - Ati trecut pe rosu!
    - Vai... ma scuzati, nu am observat... poate, stiti... sunt din provincie ;)) =))
    - Bine domle... dar eu de pe Aviatorilor ma tin dupa tine si blitzez... acolo a fost primul! Pana aici toate le-ai luat! 50 lei amenda =)) =))=))

    RăspundețiȘtergere
  5. Am o cunoştinţă care atunci când vine în Bucureşti, îşi lasă maşina pe la capătul primului autobuz şi apoi intră în oraş cu transportul în comun (asta de când, pe un sens unic fiind, s-a trezit cu un bizon cu jipanul venindu-i din faţă).

    RăspundețiȘtergere
  6. De ce, Andreea, ne incepi tu saptamana cu un subiect atat de dureros ?! Nu erau mai bune niste pisicute nebunatice ?! Si il bagai si tu pe asta pe marti, miercuri ! :D

    RăspundețiȘtergere
  7. :) Eu am facut scoala intr-o realitate pararela atunci, pt ca nu-mi amintesc regulile astea :)

    RăspundețiȘtergere
  8. @ Cristi Ohooo mare adevar grait-ai, domnu'! :D

    RăspundețiȘtergere
  9. @ Diverse Din pacate da... Acu ce sa facem? Cu un ochi radem, cu unu' plangem. Daca nu facem haz de necaz ce sa facem si noi? :D

    RăspundețiȘtergere
  10. @ Pato Io nu conduc deloc chiar daca am si masina (care masina sta saraca in parcare toata ziua daca nu se indura frate'miu s-o mai miste) si carnet. Cam tocmai din cauza ca regulile astea de le-am bagat prea se aplica zi de zi... :D

    RăspundețiȘtergere
  11. @ SoriN Hehe! Corect corect! Foarte corect! Le-am putea numi "legile nescrise ale circulatiei" sau ceva asa. :))

    RăspundețiȘtergere
  12. @ Nimeni Auzi bre, ala-i banc sau chiar e pe bune? =)))) Zau ca nu stiu la ce sa ma astept de la tine! :)))

    RăspundețiȘtergere
  13. @ Max Peter Ohoo si cate cazuri asemenea nu sunt! Ba chiar saptamana trecuta, daca nu ma insel, a venit Miresu' sa ma ia de la munca si cand sa ajungem acasa, pe straduta care duce spre spatele blocului - care straduta e cu sens unic - un cretin s-a gasit sa intoarca si sa vina, practic, spre noi. Cand a ajuns fata in fata cu noi, ce crezi? Tot el gesticula si bodoganea ceva acolo... Parca odata urcati la volan, oamenii nu mai sunt oameni, zau asa! :)))

    RăspundețiȘtergere
  14. @ Zina =))) Am sa tin minte pentru data viitoare! N-am sa mai incep saptamanile cu subiecte asa dureroase. :))

    RăspundețiȘtergere
  15. @ Cris-Mary Pai tocmai de-aia zicea acolo la inceput ca tre' sa uiti tot ce ai invatat la scoala de soferi ca nu se aplica. :))

    RăspundețiȘtergere
  16. Bai, deci eu am fost absolut frapata de faptul ca in Bucuresti se trece cu atata lejeritate pe ROSU!!!!! :| Ma gandeam ca in Iasi e jale insa m-am inselat......

    RăspundețiȘtergere
  17. @ Bora Bora =))) Bine-ai venit in Bucurestiu' soferilor, miss! :)))

    RăspundețiȘtergere
  18. E pe bune :) A fost exact in wekendul cand s-au schimbat banii, iar eu nefiind "cam" un an prin tara nu stiam cat inseamna 50 lei =)) In loc sa ai dau actele politistului.... mi-am sunat un amic "in disperare" sa il intreb cat naiba inseamna 50 lei ;)) Cand am vazut cat de putin este... nu am comentat nimic si i-am dat actele lui "nenea" si i-am zis "poftiti, scrieti amenda". Tipul a luat carnetul si mi-a zis: Data viitoare sa nu mai scoti degetul pe geam! la care eu: Data viitoare sa ma opriti regulamentar din prima... ca sunt obisnuit cu blitzurile in Bucuresti la ce numar am =))=))=))

    RăspundețiȘtergere
  19. @ Nimeni Incredibil! =))))))))) Bre, esti de coma! =)) Da' care-i faza cu numaru'? Ce numar ai? :D

    RăspundețiȘtergere
  20. Aualeu, de ce nu m-ati pregatit ma din timp?Faceam si eu cunostinta mai bine cu,culoarea rosie. :)))

    RăspundețiȘtergere
  21. @ Bora Bora =)))) Las' ca ai timp destul sa te acomodezi cu noile reguli de circulatie. =)))

    RăspundețiȘtergere

Comentez eu:

© Andera scrie is powered by Blogger - Template designed by Stramaxon - Best SEO Template