Comments

luni, septembrie 29, 2008

Drumuri bune spre faliment !

Posted by at 21:25 Read our previous post
Lucrez in transporturi. Internationale. De marfa. Ceea ce inseamna ca firmulita asta are niste camioane pe care colegii mei le incarca (la figurat) si le descarca in si din diverse tari. De ce m-am decis sa scriu despre asta? Pentru ca noi in aceasta minunata lume a transporturilor avem parte de mai multa comedie ca aia de la stand up comedy.

Sa incepem cu inceputul. Toata lumea il stie pe mult iubitul nostru ministru al transporturilor, domnul Ludovic Orban (ma declar fana number 1). Are sens sa intru in amanunte cand este de ajuns sa mentionez o functie politica? Cu totii ne-am invatat sa auzim tot felul de pomisiuni, juraminte (aka aberatii) rostite cu atata convingere ca ajungi sa zici: "Doamne, asta chiar crede ce zice!" Ei bine, domnul Ludovic Orban e clar in topul politicienilor cu cea mai bogata imaginatie. Dumnealui promite mai nou ca in urmatorii 8 ani Romania va avea 2000 km de autostrada in conditiile in care România are un kilometru de autostradă construit la 1000 de kilometri pătraţi, în timp ce media europeană este de 20 de kilometri. Pai la naiba, in ultimii 4 ani au fost alocate sute de milioane de euro pentru constructia de autostrazi chipurile (aka ingrasat burti masa politica), si ce credeti? Sa ne bucuram! Avem 5 kilometri de autostrada in NUMAI 4 ani! Wooow! Parerea mea este ca din cauza intensitatii aburilor de alcool, domnul Orban a incurcat un pic lucrurile vrand sa spuna de fapt: "In urmatorii 2000 de ani, vom avea 8 kilometri de autostrada"...

Revenind la transporturi (pentru ca domnul Orban reprezinta de fapt un subiect diferit, neavand legatura cu transporturile de nici o culoare). Cred ca ati auzit de grevele transportatorilor din ultimul timp, plangeri, vaiete, previziuni sumbre la adresa transporturilor - mai bine zis transportatorilor romani. Da, asteptam inca un miracol de la Cel de sus, pentru ca solutii reale... oha... Inainte de marea intrare in... UE (de parca ar fi fost o a doua Mare Unire cu vreo 90 de ani mai tarziu), transporturile internationale de marfa necesitau o serie de documente si proceduri diferite fata de transportatorii interni. Desi ingreunau oarecum activitatea si o incetineau, pastrau o piata a transportatorilor. Dupa "marea unire", fara sa mai existe conditiile si/sau restrictiile pentru a presta servicii de transport international, Ion i-a zis lu' Vasile care i-a zis lu' Georgel care i-a zis lu' Costel care i-a zis lu' Gheorghe ca din transporturi internationale se scot bani asa ca fiecare a vandut un petec de pamant si si-au luat cate un camion. Si? Ce-au facut? Evident, ca sa "intre pe piata" , in necunostinta de cauza, necunoscand cheltuielile generate de o asemenea activitate, au muncit pe nimic. Prin urmare, preturile carburantilor se duc in sus, preturile taxelor de drum se duc in sus, preturile service-urilor se duc in sus, iar la capitolul incasari poti sa visezi in continuare. Pa cum naiba sa intri pe "respectabila" bursa a transporturilor si sa pui intrebari gen "mai e nevoie de T1 daca vreau sa ma duc in Italia?" sau mai grav cum am vazut recent o postare "ce inseamna T1?" sau "care sunt cheltuielile pentru o cursa de Germania?" sau "cat consuma o Scania?" sau alte aberatii de genu', dar sa ai pretentia sa te numesti "firma de transporturi internationale"???

Sunt atatea de spus despre transporturile internationale de marfa incat clar vor urma multe alte postari despre acest subiect (ex: rovineta, carburanti, tipuri de transportatori, greve, din nou rovineta, tepe si tepari in lumea transporturilor, "camion" nu "TIR", cum sa devii patron la o firma de transporturi desi esti analfabet, restrictii de circulatie, legislatia in vigoare cu privire la transporturi internationale de marfa, sutele de mii de amenzi date de iubitii nostri vecini unguri, moartea transporturilor - posibile viitoare teme de discutie pe seama aceluiasi subiect).

Ca si concluzii, frati si surori pe care va mananca in palma sa va cumparati camioane, aveti 2 optiuni:
1. cu cei 70 000 de euro (cu aproximatie) pe care i-ati da pe un camion, va duceti frumusel si bagati "un shopping puternic" (inchei citat colega) prin strainataturi si va asigur cu mana pe inima ca veti avea o mult mai mare satisfactie, cu ocazia asta racorindu-va si creierii incinsi de atatea calcule inutile, sau
2. va luati camionul la care visati ca plozii ce asteapta infrigurati sa vada ce gasesc sub brad, constatati ca pentru a realiza un transport e nevoie de inca vreo cateva lucruri inafara de camion, constatati ca v-ati dus la dracu in praznic doar de dragul de a vedea lumea si de a va mandri ca sunteti patroni, constatati ca incepeti sa aduceti bani de acasa pentru a putea incepe o alta cursa, constatati ca mai e nevoie de ceva bani de acasa pentru a va plati clientii ca sa primiti o comanda de transport, constatati ca mai aduceti niste bani de acasa pentru a cumpara cauciucuri noi si pentru a face revizia tip L, constatati ca nu mai aveti bani, vindeti camionul si preluati optiunea 1 cu ceva diminuari in buget pentru ca trebuie sa va achitati datoriile generate de activitatea de transporturi de pana atunci si pentru ca un camion uzat nu-l mai vinzi cu acelasi pret cu care l-ai cumparat.

Faceti voi calculele ca pe mine ma doare capu' si in plus am dat peste o postare foarte interesanta (pe sus numita bursa a transporturilor) ce poarta sugestiv denumirea "Drumuri bune spre faliment!"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentez eu:

© Andera scrie is powered by Blogger - Template designed by Stramaxon - Best SEO Template